مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: پویش چتر سرخ زندگی از ابتدای دی ماه تا پایان اسفند همزمان با سراسر کشور در کرمان اجرا می شود.

شکوهی در مورد اجرای پویش چترسرخ زندگی گفت: با توجه به فصل سرما و نوسانات ذخایر خون ناشی از شرایط جوی و بروز بیماری هایی همچون: آنفلوآنزا و سرماخوردگی که منع اهدای خون دارند، با کاهش ذخایر خون مواجه هستیم. 

او افزود: پویشی به عنوان چتر سرخ زندگی برای کلیه اقشار، اصناف، ادارات، دانشجویان، بانوان و جوانان جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب ذخایر خونی و تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی برگزار می شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان تصریح کرد: پویش چتر سرخ زندگی از ابتدای دی ماه تا پایان اسفند همزمان با سراسر کشور در مراکز اهدای خون در کرمان اجرا می شود. 

او با بیان اینکه خون و فراورده‌های خونی تولیدشده برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی ، تالاسمی و غیره استفاده می‌شود، بیان کرد: حداقل سن برای اهدای خون ۱۸ سال و حداکثرسن ۶۵ سال می باشد که برای اهداکنندگان مستمر، ۷۰ سال است. 

 او تصریح کرد: آقایان سالی ۴ مرتبه و بانوان سالی ۳ مرتبه می‌تواند خون خود را اهدا کنند.  

 شکوهی گفت: وقتی یک فرد سالم به طور داوطلبانه مقداری از خون خود را اهدا می‌کند، این خون پس از انجام آزمایش های غربالگری و تایید سلامتی به منظور تهیه فراورده های خونی مورد استفاده قرار می گیرد و یا در اختیار بانک خون مراکز درمانی قرار می گیرد تا به بیماران تزریق شود.

او درباره فواید اهدای خون بیان کرد: اهدای خون، فواید زیادی از جمله: کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش ذخایر مضر آهن و جریان خون بهتر را دارد و مهم ترین فایده اهدای خون، جان دوباره بخشیدن به بیماران نیازمند به این ماده حیاتی است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان تصریح کرد: انتقال خون استان کرمان به تمام گروه های خونی به ویژه گروه های خونی منفی نیاز دارد ؛ بنابراین از کلیه مردم و استان کرمان می خواهیم تا به این پویش بپیوندند و در این فصل سرد، بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار